Hipp Hipp

Salt är något som är hyfsat livsviktigt för oss människor, men det är också en viktig kugge i framställningen av PVC-plaster. Plast och gummi var något vi ville bjuda våra vänner från Staffanstorp i dagens match. Ett annan tveksam substans är asfalt, vanligen återkommande vid vägarbeten. Därför är det Challengers nya bortaställ som ska in på vinkelordet vågrätt 16.


Vi hade inför dagens toppmöte införskaffat Hipp Hipp på DVD, för att komma i rätt stämning, känna på skånskan etc., en utsökt Åsa-sallad och en säck tegelsten uti fall att vi skulle springa på kravallpolisen. Som ett litet körsbär på den redan flådiga glasskapelsen var en Lasse Kongo-imitatör vår chaufför idag. Ni hör ju själva att det var som bäddat för stordåd, dessutom säger de senaste rönen att en tidig uppstigning gynnar hälsan. (Källa: Min häst.) Vårt stamställe vid Hallandsåsen låg konstigt nog helt öde och vi kunde därför utnyttja alla bänkar och bara njuta av den friska luften. När vi samlat ihop alla papptallrikar som kommit på villovägar slängde vi i oss salladen på tre röda och sprang tillbaka till bussen för att återfå livsgnistan. Någon poängterade lömskt att: "vi kan ta honom, vi är fler..."  Ingen kupp denna gång, men jag gissar att depserationen kommer vara mer påtaglig någon gång runt Färjestadsmatchen...

Matchen blev en mysig sammankomst med mycket kramar, en del liggande och tjuvnyp, som sig bör i en viktig match. Både min backkollega, Sarah, och jag tog på oss att skaffa fram ett power break då vi låg och kved i omgångar på den nyligen putsade plastmattan. Även Stanstad rullade omkring några gånger, men inget som inte gick att överkomma med lilla ispåsen. Fokus för dagen var att få rull på bollen (spöstraff för den som lade en felpass, tröjorna var ju trots allt självlysande) och aggressivitet. Toppingen var beslutsamhet och vilja. Vi börjar naturligtvis med att göra precis tvärtom, men jobbar oss in i matchen. Vi hade matchen, vi ville ha matchen, vi ville vinna. När tredje perioden stundade bjöd Klas på choklad och genast kände vi oss värdiga att vinna. Mycket stök i slutet, något som jag finner underhållande, gillar när matchen börjar balla ur totalt. Sarah fick en klockren, helt omotiverad bentackling, och det är där någonstans man blir lite upprörd. Hann aldrig riktigt, vill inte säga ge igen, men ändå poängtera att man bråkar inte med en Tjalls. Idag var en match där mycket klaffade och alla tre femmor presterande, vilket var riktigt roligt att se. Spridda skurar bland målskyttarna vilket också, i detta sammanhang, är trevligt.

Dagens...

...klant
går till mig då jag hällde ispåsinnehåll på mitt sår, det svider gott vet jag nu.
...trend - scaring. Tatueringar är ute, nu ska man ha ärr, jag är en sådan nörd att jag slog till med ett klubblad på knät.
...initiativ går till firman Anna G/Sani för att de köpte filmer till färden hem. A knight´s tale drog längsta strået.
...topp - vinsten! Segerns sötma är aningen beroendeframkallande.

Nu laddar vi om - igen - för att välkomna Pixbo på fredag, något som vi allihopa ser framemot väldigt mycket. Man ska inte vara långsint, men jag lever inte som jag lär...

Acorns for everybody.


Låt budskapen flöda
Postat av: klingan

hur tusan lyckas man hälla ispåsinnehåll på sår ulle haha?

2008-11-17 @ 15:59:56
URL: http://sanilainen.blogg.se/
Postat av: Anonym

är det slut på riddarfilmer nu :)?

2008-11-17 @ 17:06:47
Postat av: Gullet

kallas en en spelare i Chalengers för en Tjalls? jag tycker det skulle passa bra med en Tjallare? eller jag vet inte.. Ull, you're the boss.

2008-11-17 @ 17:37:00
URL: http://gullme.blogspot.com
Postat av: AnnaBanana

Gullet, du har helt klart en poäng. Jag vill vara en Tjallare! :)

2008-11-17 @ 20:37:03
Postat av: Magg

Det är grymt mycket knepigare att ropa GO TJALLARE från läktarn, än det lättrullande GO TJALLS.... Vill bara påpeka detta så ni i framtida diskussioner tar med oss läktarproffs i beaktning innan beslut.

Btw (ser du Ull, jag har lärt mig...) vinster i skåneland ger dubbel-poäng, eller?!

2008-11-18 @ 08:31:52
Postat av: Läktarproffs-Dagis

Kan det inte tänkas vara så att laget som sådant kallas Tjalls men att en spelare är en Tjallare?

Vi läktarproffs kanske får snacka ihop oss, på just läktaren, imorrn och komma med redogörelse vid senare tillfälle...

2008-11-20 @ 17:23:27
Postat av: Magg

Så kan det ju förstås vara...vi får helt enkelt testa imorgon för att se hur och vad som ska skrikas för bästa effekt.

2008-11-20 @ 18:16:18

Hit me with your best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0