Tid och otid.

Efter en olycklig incident med nagelsaxen och en sned tånagel som resultat visste jag med ens att dagens träning skulle bli omöjlig att genomföra. Istället vek jag västar hela träningen i all välmening och med förhoppningar om att hålla snyggt och städat. Detta möttes av hån från åtskilliga håll, påhopp och västkastning. Tror bestämt att Ragge tog sin klubba och vevade runt i väskan som jag så omsorgsfullt strukturerat.


Kalla mig Ulrika Freudborg. Kalla mig doktor Hjälplös.

Jag skall nu dyka djupare in i vad som får en ung flicka att begå sådana hatiska aktioner. Har förgäves försökt nå "Ragges" talesman, men det visade sig att denne avgått av förklarliga skäl; Ragge behöver ingen. Lyckades dock få tag på roten till allt ont, Ragge herself, och hann ställa några frågor inför matchen imorgon.



Du har länge gnällt om att du får för lite publicitet och bekräftelse, är det något som kommer att påverka din prestation imorgon? Jag menar, vi vet ju alla hur needy du egentligen är.

- Låt mig säga såhär, jag skyr inga medel. Det är mitt ansikte ni kommer se på hemsidan imorgon.

  

Att tjata på mig för att få en intervju på denna högaktade blogg, det är inte att sälja sig?

- Förstår inte alls vad du menar. All publicitet är bra publicitet - var det inte så Linda Rosing sa?

  

Din skeva verklighetsuppfattning till trots ger jag mig på ett försök att fråga hur matchbilden kommer att se ut? Får vi se dig fastfrusen i slottet som vanligt?

- Då några av oss spetstränades med intervaller i måndags utesluter jag inte en kontring eller två, men givetvis är slottet min utgångspunkt, en sann riddare är vad jag är!

  

Jag har glömt av adressen till sibf:s hemsida, och därmed har jag nollkoll på hur många poäng du gjort hittills. Stjärnstatusen lyser hur som helst med sin frånvaro, hur värderar du dig själv, på skalan frusen quornbit till hot tamale?

- Jag skulle vilja hävda att din veggoskala är för klen för mig. Jag är i klass med pizzan Arena som finns på Freja Pizzeria mängder av kött, stark sås och jalapeño. I'm on fire.

  

Slutligen, vilken färg blir det på nagellacket imorgon?

-Inte helt spikat än, det lutar dock åt det cerise, tror det kommer passa bra till det himmelsblåa. Vad du än gör, gör det med stil.

Vi tackar Ragge för ytterligare en tveksam insats och hoppas att hon får peta dit en två pinnar imorgon, som sig bör. 



Det ryktas om revansch, liten gnutta payback, fiskar som ska fås varma, andra bullar och att få vad man förtjänar. Mina förhoppningar ligger hos bra sargvakter, kan behövas.

Möjligen får de klara sig själva denna gång, men vi snuddar juletid, så mirakel och överraskningar hör till.

Greetings.

Låt budskapen flöda
Postat av: Anna

Fantastisk intervju Ull! Fler såna.

2008-11-23 @ 15:01:25
URL: http://kvinnan.blogspot.com

Hit me with your best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0