En gång för alla

Har ni hört något om att det är seriepremiär i helgen? Inte jag heller, har helt missat hur ögonen blir stora som jordglober och tindrar sådär vidrigt gulligt när någon ens väser premiär.
How very Alice Timander.


För att knyta an till rubriken och det egentliga huvudtemat för aftonen: utbildning! Det visar sig att vi lider av grav underutveckling inom laget, den sprider sig likt pesten. Vill inte hänga ut någon som eventuell smittohärd, utan kan möjligen tänka mig att denna typ av pestliknande sjukdom är luftburen. Låt se, var har laget vistats i år? Skatås, Rambergsvallen och Lundbystrand. Spridda skurar av Partillebo och Lexby. I Skatås trängdes vi med diverse likasinnade, inga nämnda inga glömda, och på Rambergsvallen slogs vi med sådana där läskiga löpare och folk som hoppar högt för nöjes skull. Min simpla slutsats blir alltså att det är herrarna. Tänk efter nu, där vi är/har varit där har de varit. Logik kallas det vänner och en knivsudd cynism. Hårt att ta pojkar, men se det såhär, ni skjuter i alla fall hårdare än oss!


Jo, efter denna omväg, för att linda in uppenbara fakta, kommer vi nu till utbildningen.

Idag: Vad som skiljer clementiner från satsumas.

Satsumas är alltså en mandarinart (nästa vecka går vi igenom skillnaden mellan en clementin och en mandarin) som härstammar från Japan. Vi bidrar till en bättre värld genom att bara plocka hit den från Spanien.

De är små, söta och lite gröngula i skalet, satsumas:arna that is inte spanjorerna. Clementin däremot är lite som spanjorer, lite rivigare, svårskalade och fulla med kärnor. Clementinen har den där signifikanta orangea tonen, ja lite som herrarnas presentations bilder. Too much?
Viktigt att komma ihåg är också att satsumas satsar på kvalité framför kvantitet och är därför aningen mindre. Det är väl egentligen hela hemligheten, eller egentligen är det mycket mer invecklat än så, men detta riskerar att sluta i en incesthärva och trust me, you do not want to go there. Vi ekollon vet hur det fungerar och beblandar oss bara med de våra, en hassel, pff, kommer aldrig på fråga.
Nämn inte ens valnöten.


Dan före dan före dopparedan idag, på lördag är det paketutdelning. (Ni anar inte hur länge jag längtat efter att få skriva det nyss plitade) Jag har en egen liten teori om hur nära julafton vi är egentligen och såsom jag ser det så är det snart bara två månader kvar. Min dåvarande vän poängterade då att det är närmare tre månader än två. Var tvungen att ge henne den, men envisades naturligtvis fortfarande att min tankegång var minst lika gångbar. Hon drar då någon rödluvanhistoria om att det om tre månader är det ungefär tre månader kvar till midsommar. Förstod verkligen inte alls, så ni är med på att jag hade rätt från början.


Det där med att jag inte går ihop med innebandysnack, jag ska ge det ett försök.


Årets MV(P):

Åsa Norlin

Kvinnan är värd flera miljoners miljarder.


Lycka till alla driftiga i helgen, vi kör en snabbvisit ned till Skåne och tar med oss tre pinnar och herrarna håller ställningarna här hemma och gör det samma. (Låt er inte luras, detta var innebandyssnack-light) 


Låt budskapen flöda
Postat av: Åsa

Tack "Ulle" F det värmde !!!!!!!!

Men man stimuleras av alla härliga Challengers damer och ledare. Ni är underbara !!!!!!!

2008-10-04 @ 22:11:28
Postat av: Magg

Som jag har undrat över skillnaden mellan clementiner och satsumas... Tack, äntligen vet jag!

2008-10-06 @ 14:29:05

Hit me with your best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0