Prima primadonnor.

På min tid, snart ett halvår sedan, fick man i skolan lära sig om något som kallas försvarsmekanismer. Det har säkerligen ett krusidullnamn inom psykologin, men jag har lite tröttnat på krusiduller. Tala ur skägget, tala så att man förstår och framför allt tala så att du når ut till den publik du vill nå ut till. Jag önskar idag att jag kunde skylla på herrarnas debacle under fredagskvällen, men jag har nog redan gjort mitt för klubbsammanhållningen. Kalla mig Ulle Freudborg, jag och Sigge (Psykologi A) har kommit fram till att rationalisering är den mest effektiva och den mest lätthanterliga varianten. Den går i grund och botten ut på att man skyller ifrån sig.  Misslyckande på match kan lätt bli; bollen, domaren, klubban eller ja, rent av det andra lagets bristande moral. Vi gjorde alltså inget fel.


Vem lurar vi egentligen? Jag tror att vad vi gjorde orätt var att vi tvekade och för att låta så innerlig och djup, så låg den tyngsta tveksamheten på oss själva. Vi tog inte för oss, och troligen hade hela gänget gjort sina naglar strax innan match för inte en själ tog skitjobbet framför kassen. Jag klandrar ingen, en permanent får man ju inte tvätta på ett dygn eller två, det är ångest för mig. Det var därför jag bara gjorde det en gång, klarade inte av pressen. Jag vågar nästan lova att vi ska ha slopat vår Maria Callas-attityd till nästa drabbning.

Mirja, vår kloka norrländska, sa idag; Tusan tjejer, idag är det lördag då ska man faktiskt ha roligt också, för visst gör vi det för att det är roligt?

  

Tänker inte måla upp den förlusten som något stort svart i vår relativt korta historia med Tjalls, okej, vi f ö r l o r a d e. Jag vägrar dock deppa för att ett gäng jäntor med randiga tröjor bestämt sig för att göra lördagen sur för mig. Aldrig påstått att jag är en förlorare utav rang, gillar inte idén alls faktiskt. Unnar väldigt sällan vinnaren att vinna. Nej, inte idag heller faktiskt, men det får vara mitt bittra jag.


Sorg kommer ofta i fem steg; förnekelse, ilska, köpslagning, sorg och slutligen acceptans. Det är bara att gå igenom alla fem snabbare än kvickt, eller välja en och göra sig av med den snabbare än kvickt. Välj och vraka. På måndag ska vi vara tillbaka, fulla glas, och om ögonen kunde glittra en aning så är det inte mig emot.


- Operation rådjur i helljus alternativ fågelholk fungerade inte för oss idag.


602 dagar sedan jag gjorde en riktig match senast. Tur att talangen sitter i klubban och att jag förhoppningsvis ska erhålla en ny snart.


Nästa vecka får vi träffa Erland och råttorna, det är något som jag ser framemot redan nu.


Låt budskapen flöda
Postat av: Sarah

Ja men om jag inte missminner mig stod faktiskt en tjalle och filade sina naglar ute på parkeringen, vart inspirationen såppas stor alltså. Hade jag aldrig kunnat ana.



Ja Erland! Är frugan med igen tro?

2008-10-18 @ 21:50:13
URL: http://sarahbronsman.blogg.se/
Postat av: Alina

trevlig blogg du har! :)

2008-10-18 @ 21:53:48
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Anonym

och så kom roligt som på beställning, visserligen en dag försent och mycket tack vare den underbara publiken, det är i ale gymnaisum det roliga händer!

2008-10-19 @ 20:53:07

Hit me with your best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0