Rudolf

Tänk det blev måndag denna vecka också och en strålande sådan må jag säga. Vill inte säga dum, men det är underförstått, för imorse när jag läste vädret, eller tvingade min mor att svälja teet snabbare än kvick för att behaga mig, gick jag faktiskt på det GP siade. Mulet och tidvis regn. Ute var himlen len som en babystjärt, men tänkte ändå att GP har väl aldrig haft fel. Det visade sig att de publicerat gårdagens tillkortakommanden och på så sätt skänkt alla en trevlig överraskning. Grattis alla göteborgare, idag bär ni med er paraplyet och regnrocken helt i onödan.
Vi tar på oss den.

I ett desperat försök att slippa känna mig lurad åkte jag till den enda stad jag kom på som inte skulle göra mig besviken och som skulle kunna ge GP upprättelse. Vänner, jag talar om Borås. En hyfsat glömd stad, en prick på kartan, de säger fäst istället för fest och det enda riktigt positiva är att motorvägen går rakt igenom staden så sightseeingen är snabbt avklarad. Det var strålande solsken i Borås. Alldeles lagom till min "kontorsråttakarriär".


Sviterna från gårdagens triumf satt kvar under uppvaknandet idag, det ska erkännas, jag var fortfarande äckligt nöjd alltså. Därför var det extra trevligt att även idag få gnugga lite plast mot plast/trä. Jag har fortfarande inte lärt det där med en ren träff på bollen vilket gör att "svingen", the "swing", lämnar tydliga spår efter sig, eller före sig. Ni greppar. Det är naturligtvis något som jag, och troligen bara jag, ser som charm. Annars kan man tänka att det är något typ av graffiti eller det kludd som alltid står på väl valda platser: "I was here." Det har liten den känslan. Träningen i övrigt hade en bris av "dagen efter-känslan". Vi jobbade oss igenom det på bästa sätt och jag tror banne mig att en och en annan pass gick fram. Minns särskilt tydligt att jag passade en utmärkt pass till motståndarlaget. Lite spexigt att kunna genomföra en hel träning och naturligtvis är det viktigt att sätta sig i respekt hos motståndarna direkt, vilket är en av anledningarna till att jag bröt lårbenshalsen på Bettan/Hea/Ella. Jag håller min lyckotumme för att det ska gå över och blir bra så fort som möjligt, vi behöver så mycket Halland på plan som möjligt.


Rudolf från Sunes Sommar fick avsluta träningen när vi låg där på golvet och stretchade.

Guuud, guuuuud.


Än så länge går transporten till och från Lundbystrand hyfsat smärtfritt, Anna försöker navigera eller pillar med naglarna, jag kör alternativt pillar med naglarna och betalningen går till på följande sätt att Anna stjäl från sin far samt att jag få fri tillgång till deras äppleträd. Funderingarna går nu kring det faktum att äppleförrådet börjar sina, säsongen är snart över och så vitt jag vet så står det inte ett satsumasträd på ägorna. Fortsättning följer...


Dagens tips/måste: Pondus, vilken toppenserie. Det senaste är att master Disaster har dött, den mörka sektens hamster. Zlatan och Sabbathina är naturligtvis jätteupprörda över detta. Tydligen var det en tvättmaskinsolycka, sett från den ljusa sidan luktar master Disaster oförskämt gott på begravningen. Sköljmedel Morgondagg.


GP tippar regn, jag säger ladda bikinin, för er gentlemän är ett par badbyxor att föredra, vi vill inte ha några skandaler.


Always a pleasure.


Låt budskapen flöda
Postat av: mirja

sol i sinne brun inne. I Wish! Verkligenheten, vi ses i mars :)

2008-10-07 @ 00:23:42

Hit me with your best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0