Klick!

Vaknar upp timmen för sent, det var precis detta som inte fick hända. Tanken var att jag redan på morgonen skulle "preppa" för kvällens eskapader. Jag är sällan övertydlig, men det var en sjuhelsikes hårdag man vaknade upp till idag alltså. Spot on. I ren panik drog jag fram sprayen för att bevara detta mästervärk. Tydligen har aircondition en lustig effekt på frisyrer då resultatet efter en dags bilkörande var skrämmande likt en dränkt katt. Not quite what I was going for.

  Jag hann som tur var få en glimt av det sista the Season Finale av America´s Next Top Model, cycle What´s-her-name. Det är viktigt att man förstår att modeller är människor de med. Modeller har känslor, de kan vara rädda och inte alltid älska sig själv. Tack Tyra for clearing that out.
 -Varför ska du vinna ANTM?
Snyft, snörvel, bröl, stamning.
För att jag hatade mig själv, och nu känner jag mig vacker, jag har lärt mig så mycket om mig själv. Nämnde jag att jag vill ha världsfred, hitta botemedlet för cancer och stoppa hungersnöden på jorden?

  De tårarna är ungefär lika äkta som deras näsor.


Det var ju det här med att komma i rätt stämning och att komma förberedd till fotograferingen. När vi anländer, snudd på sent som sig bör av toppmodeller saknas några matchställ. Katastrofen är ett faktum. Det visar sig dock att de ligger hemma hos MnM, vilket är på en höft sisådär runt hörnet. Rallyåsa och jag själv ger oss ut på en liten åktur med mission: reclaim the matchställ. Kan hända att jag kläckte att jag möjligen visste var de bodde och därför hamnade jag i passagerarsätet som navigatör. Med facit i hand så är jag uppenbarligen ingen Tina Turner, i dubbel bemärkelse. Jag kan inte dra av Proud Mary närhelst på dygnet och jag kan absolut inte hitta på Hisingen, eller någon annanstans heller för den delen.


Verkade som alla flickor levererat under fotograferingen och det är skönt att de vet vad som krävs. Hårt jobb. Jag klagar inte om jag får lite utav den lite lätt orangea tonen,som återfinns bland herrbilderna, den är enbart smickrande.


Bättre tempo på dagens träning, jag kan i ärlighetens namn inte jämföra med något nu såhär på rak arm, men jag gillade liret som vi fick till. Kan egentligen bara bli bra detta.

Synd att vi har en del som tvingas gnaga bänk, hade varit betryggande med en hel och ren trupp, men å andra sidan så är seriepremiären inte förrän nästa vecka.
    Det senaste är mycket ryggar, även knän är inne igen. Ragge dras med sin  hickus dickus, och någon annan kör på den hederliga förkylningen. Jag, personligen, kör på ren förnekelse. Det är inget fel på mig överhuvudtaget. Faktum är att jag i ett steg mot att kunna förneka, håll i hatten, har börjat med en liten brustablett var morgonen. (Inne på dag 3) Nu kommer det roliga, den är för personer som utsätts för psykiska och fysiska påfrestningar. Jag kände genast att den talade till mig. Rekommenderas starkt, apoteket kör även en kampanj på den nu, tre för 89 kronor, gå ihop några stycken och köp på er ett packe. Man blir frisk på direkten!


Spelledig helg och nu ska fem månaders social verksamhet komprimeras till två-tre dagar. Snabbt räknar ni ut att jag inte tillskriver innebandyn någon socialstatus alls. Lustig tycker någon, men det är redan uttalat, vi är inte här för att skaffa vänner. Mig veterligen är min roll att vara joker, vilket i stort sett går ut på att vara allmänt lattjo, något som inte behöver tvingas fram direkt. Jag skriker lattjo?


- Klas måste man vara söt på fotot?

- Vi kan nog få med dig ändå.
- Tack för den passningen.
- Väl bekommet. 


Där har ni den hårda jargong vi har i Challengers, endast de starkaste överlever, eller så är man dum nog och inte fattar något, den fungerar den med.


Passande nog:

Vad du än gör var snygg när du gör det.

- Farmen-Frida 2004.


Låt budskapen flöda
Postat av: classe

Du har allt bevisat att du inte kan dra 3:ans gånger tabell heller :P

2008-09-26 @ 00:49:18
URL: http://sclasse.blogg.se/
Postat av: Mrs Acorn

Klasen Klasen Klasen, hämnden är ljuv. Watch your step den 11:e!

2008-09-26 @ 17:50:24

Hit me with your best:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0